Cg Tutorial / Nejlevnější knihy
Cg Tutorial

Kód: 04053993

Cg Tutorial

Autor Randima Fernando, Mark J. Kilgard

"Cg is the key to unlocking the power of a new generation of programmable graphics hardware. This book is the definitive introduction to Cg, and will be essential for anyone programming high-quality real-time graphics. The Cg Tuto ... celý popis


Momentálně nedostupné

Informovat o naskladnění

Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Informovat o naskladnění knihy

Informovat o naskladnění knihy


Souhlas - Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení a zpracováním osobních údajů k obchodním sdělením.

Zašleme vám zprávu jakmile knihu naskladníme

Zadejte do formuláře e-mailovou adresu a jakmile knihu naskladníme, zašleme vám o tom zprávu. Pohlídáme vše za vás.

Více informací o knize Cg Tutorial

Anotace knihy

"Cg is the key to unlocking the power of a new generation of programmable graphics hardware. This book is the definitive introduction to Cg, and will be essential for anyone programming high-quality real-time graphics. The Cg Tutorial will teach you to use Cg to create effects never before available for real-time applications." --Larry Gritz, Author of "Advanced RenderMan" (Morgan Kaufmann, 2000) "An important and timely book: Pixel-level procedural textures--animated clouds, fire, water, the whole bag of procedural tricks--finally go from the movie screen to the desktop. Access to computation of this power through a C-like language will usher in an exciting new era for the graphics community." --Ken Perlin, Professor, New York University Cg (C for graphics) is a complete programming environment for the fast creation of special effects and real-time cinematic quality experiences on multiple platforms. By providing a new level of abstraction, Cg lets developers more directly target OpenGL®, DirectX®, Windows®, Linux, Mac OS X®, and console platforms, such as the Xbox™, without having to program directly to the graphics hardware assembly language. Cg was developed by NVIDIA® Corporation in close collaboration with Microsoft® Corporation, and is compatible with both the OpenGL API and Microsoft's HLSL for DirectX 9.0. "The Cg Tutorial" explains how to implement both basic and advanced techniques for today's programmable GPU architectures. Major topics covered include: 3D transformations Per-vertex and per-pixel lighting Skinning and key-frame interpolation Environment mapping Bump mapping Fog Performance optimization Projective texturingCartoon shading Compositing The accompanying CD-ROM includes the tools needed to run the sample programs in the book. 0321194969B02192003

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Computing & information technology Computer programming / software development Programming & scripting languages: general

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: