Art in Consumer Culture / Nejlevnější knihy
Art in Consumer Culture

Kód: 04782590

Art in Consumer Culture

Autor Grace McQuilten

Written with beautiful clarity, "Art in Consumer Culture: Mis-Design" asks the contemporary art world to be honest about the pervasive effects of commodification and the difficulty of staging critique. The book examines the collus ... celý popis

5564

Dostupnost:

50 % šanceMáme informaci, že by titul mohl být dostupný. Na základě vaší objednávky se ho pokusíme do 6 týdnů zajistit.
Prohledáme celý svět

Informovat o naskladnění

Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Dárkový poukaz: Radost zaručena

Objednat dárkový poukazVíce informací

Informovat o naskladnění knihy

Informovat o naskladnění knihy


Souhlas - Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení a zpracováním osobních údajů k obchodním sdělením.

Zašleme vám zprávu jakmile knihu naskladníme

Zadejte do formuláře e-mailovou adresu a jakmile knihu naskladníme, zašleme vám o tom zprávu. Pohlídáme vše za vás.

Více informací o knize Art in Consumer Culture

Nákupem získáte 556 bodů

Anotace knihy

Written with beautiful clarity, "Art in Consumer Culture: Mis-Design" asks the contemporary art world to be honest about the pervasive effects of commodification and the difficulty of staging critique. The book examines the collusion of 'art' and 'design' in contemporary artistic practices in order to find avenues of critique in a commercially driven cultural landscape. Grace McQuilten focuses on the work of Takashi Murakami, Andrea Zittel, Adam Kalkin and Vito Acconci, four contemporary artists who claim to be working in the field of design rather than the traditional art world. McQuilten argues that Zittel, Acconci and Kalkin engage with 'design' only to reactivate the critical practice of art in a more direct engagement with capital - and conceives of and affirms a future for art, outside of the art world, as a parasite in the complex beast of late capitalism. This book is an important and timely provocation to a cynical and apathetic consumer culture, and a call to arms for creative freedom and critical thought.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině The arts The arts: general issues Theory of art

5564

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: