impact of consumer ethnocentrism and consumer cosmopolitanism on consumption behaviour / Nejlevnější knihy
impact of consumer ethnocentrism and consumer cosmopolitanism on consumption behaviour

Kód: 01611388

impact of consumer ethnocentrism and consumer cosmopolitanism on consumption behaviour

Autor Barbara Egger

Diploma Thesis from the year 2006 in the subject Business economics - Marketing, Corporate Communication, CRM, Market Research, grade: 1, University of Vienna (Department für Internationales Marketing am Institut für Betriebswirts ... celý popis

2446


Skladem u dodavatele
Odesíláme za 14-18 dnů
Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Více informací

Více informací o knize impact of consumer ethnocentrism and consumer cosmopolitanism on consumption behaviour

Nákupem získáte 245 bodů

Anotace knihy

Diploma Thesis from the year 2006 in the subject Business economics - Marketing, Corporate Communication, CRM, Market Research, grade: 1, University of Vienna (Department für Internationales Marketing am Institut für Betriebswirtschaftslehre ), 115 entries in the bibliography, language: English, abstract: This diploma thesis investigates the impact of consumer ethnocentrism and consumer cosmopolitanism on consumption behaviour. For this purpose the confirmed CETSCALE was applied however given the insufficient psychometric properties of the existing consumer cosmopolitanism scale, the need arose to develop a new measure of consumer cosmopolitanism. Accordingly, first the concept of cosmopolitanism is introduced. A cosmopolitan consumer is defined as being an open-minded individual whose consumption orientation transcends any particular culture, locality or community and who appreciates diversity including trying products and services from a variety of countries. A corresponding measure, the consumer cosmopolitanism scale, is formulated and validated. Following assessments of the scale s structure, an extensive empirical study provides support for the consumer cosmopolitanism scale s reliability, content and construct validity. A series of nomological validity tests show consumer cosmopolitanism to be moderately predictive of theoretically related constructs. Managerial implications of these findings are considered and future research directions are identified.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Economics, finance, business & management Business & management Sales & marketing

2446

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: