Semiotics, Marketing and Communication / Nejlevnější knihy
Semiotics, Marketing and Communication

Kód: 04599071

Semiotics, Marketing and Communication

Autor Jean-Marie Floch

The objective of applied semiotic research is to study how manufacturers and consumers create and extract meanings in the market place. This book builds on solid academic foundations and offers a collection of semiotic studies con ... celý popis

5391


Skladem u dodavatele v malém množství
Odesíláme za 12-15 dnů

Potřebujete více kusů?Máte-li zájem o více kusů, prověřte, prosím, nejprve dostupnost titulu na naši zákaznické podpoře.


Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Více informací

Více informací o knize Semiotics, Marketing and Communication

Nákupem získáte 539 bodů

Anotace knihy

The objective of applied semiotic research is to study how manufacturers and consumers create and extract meanings in the market place. This book builds on solid academic foundations and offers a collection of semiotic studies conducted by the author for a variety of firms. Through these studies, Jean-Marie Floch shows how to use a semiotic approach to address such managerial issues as u How can one analyse and design advertising campaigns to best match the consumption values of various market segments? u What are the messages potentially contained in the visual identity of your company? u Does your logo express the way you would like your company, your products to be positioned in the mind of your target audience? u What are the possible sources of distortion between the discourse of a company, for example a pharmaceutical laboratory, and some of its key intermediaries (say, general practitioners)? u How do consumers live their journey inside the subway or inside an hypermarket? Can one build a typology of their expectations and draw implications for better designing commercial environments? This book provides a rigorous yet readable presentation of the key concepts and framework underlying a semiotic study. The author combines a clear analytical approach with a quality of illustration through real semiotic applications which makes the book essential and enjoyable reading for all those who want to better understand what semiotics is about and how it can be fruitfully combined with more traditional "qualitative" studies.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Economics, finance, business & management Business & management Sales & marketing

5391

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: