Selling of the Constitutional Convention / Nejlevnější knihy
Selling of the Constitutional Convention

Kód: 04948822

Selling of the Constitutional Convention

Autor John K. Alexander

During the long summer of 1787, while half a hundred men deliberated in utmost secrecy over the fate of a nation, newspaper editors went to great length to win support for the federalist cause. By launching one of the greatest med ... celý popis

1645


Skladem u dodavatele v malém množství
Odesíláme za 12-17 dnů

Potřebujete více kusů?Máte-li zájem o více kusů, prověřte, prosím, nejprve dostupnost titulu na naši zákaznické podpoře.


Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Více informací

Více informací o knize Selling of the Constitutional Convention

Nákupem získáte 165 bodů

Anotace knihy

During the long summer of 1787, while half a hundred men deliberated in utmost secrecy over the fate of a nation, newspaper editors went to great length to win support for the federalist cause. By launching one of the greatest media marketing campaigns in American history, publishers repeatedly promoted the anticipated results of the Constitutional Convention while actively stifling its antifederal critics. In this revealing expose of media management in the eighteenth century, historian John K. Alexander demonstrates how publishers' tacit political assumptions and their tightly woven information networks channeled public debate over the issue. He quantitatively and qualitatively shows how publishers turned their papers into propaganda instruments in an effort to create and solidify a popular consensus around the yet unknown results of the Convention. In the words of one New York editor, "they conceived it a duty incumbent on them to prepare the minds of their readers for [the Constitution's] reception." "The evidence from 1787," writes Alexander, "suggests that independent ownership and operation offer no guarantee of a truly free and informative press." The Selling of the Constitutional Convention is a fascinating analysis of news management in the 1780s that sheds new light on the role of the press in early American political culture.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Society & social sciences Society & culture: general Media studies

1645

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: