Women and Mass Consumer Society in Postwar France / Nejlevnější knihy
Women and Mass Consumer Society in Postwar France

Kód: 02052940

Women and Mass Consumer Society in Postwar France

Autor Rebecca J. Pulju

Women and Mass Consumer Society in Postwar France examines the emergence of a citizen consumer role for women during postwar modernization and reconstruction in France, integrating the history of economic modernization with that o ... celý popis

1490


Skladem u dodavatele
Odesíláme za 15-20 dnů
Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Dárkový poukaz: Radost zaručena

Objednat dárkový poukazVíce informací

Více informací o knize Women and Mass Consumer Society in Postwar France

Nákupem získáte 149 bodů

Anotace knihy

Women and Mass Consumer Society in Postwar France examines the emergence of a citizen consumer role for women during postwar modernization and reconstruction in France, integrating the history of economic modernization with that of women and the family. This role both celebrated the power of the woman consumer and created a gendered form of citizenship that did not disrupt the sexual hierarchy of home, polity and marketplace. Redefining needs and renegotiating concepts of taste, value and thrift, women and their families drove mass consumer society through their demands and purchases at the same time that their very need to consume came to define them.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Society & social sciences Society & culture: general Social groups

1490

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 299 Kč.

Nacházíte se: