Which improvements arise with the adaption of Creating Shared Value into the core strategy compared to the use of Corporate Social Responsibility / Nejlevnější knihy
Which improvements arise with the adaption of Creating Shared Value into the core strategy compared to the use of Corporate Social Responsibility

Kód: 18625300

Which improvements arise with the adaption of Creating Shared Value into the core strategy compared to the use of Corporate Social Responsibility

Autor Andreas Graf

Bachelor Thesis from the year 2016 in the subject Business economics - Business Management, Corporate Governance, grade: 1,3, Nürtingen University (Fakultät Betriebswirtschaft und Internationale Finanzen), language: English, abstr ... celý popis

1518


Skladem u dodavatele
Odesíláme za 14-18 dnů
Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Více informací

Více informací o knize Which improvements arise with the adaption of Creating Shared Value into the core strategy compared to the use of Corporate Social Responsibility

Nákupem získáte 152 bodů

Anotace knihy

Bachelor Thesis from the year 2016 in the subject Business economics - Business Management, Corporate Governance, grade: 1,3, Nürtingen University (Fakultät Betriebswirtschaft und Internationale Finanzen), language: English, abstract: In this thesis the author strives to find out if the Shared Value approach will help to improve the sustainability of a company in comparison to the Corporate Social Responsibility approach significantly. First the Anglo-American approach, called Corporate Citizenship (CC), regarding its elements and supplemented by examples of companies, will be discussed. Afterwards the European approach of CSR, will be analyzed based on the latest definition issued in 2011 by the European Commission. In the next chapter, the Shared Value approach by Porter and Kramer will be described. Each concept will be substantiated by company examples. Finally, the CSV approach will be compared with the CSR approach. Thereby the author will show the improvements as well as the challenges a company faces if it introduces the CSV approach into its corporate strategy.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Economics, finance, business & management Business & management Management & management techniques

1518

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: