Úvod do kvantové mechaniky / Nejlevnější knihy

Autor Lubomír Skála

237

Sleva 4%
UŠETŘÍTE 26 Kč

Momentálně nedostupné Kdy knihu dostanu?
  • Jazyk: Čeština
  • Vazba: Pevná
  • Počet stran: 286
  • Nakladatelství: Academia, 2005

Titul může být brzy dostupný!

Aktuálně titul bohužel není dostupný. Zadejte vaši e-mailovou adresu a jakmile knihu naskladníme, budeme vás informovat.

Informovat o naskladnění

Souhlas - Odesláním žádosti souhlasím s Všeobecnými obchodními podmínkami.

Mohlo by se vám také líbit

Více informací o knize Úvod do kvantové mechaniky

Nákupem získáte 24 bodů

Anotace knihy

Učebnice vznikla na základě mnohaletých pedagogických zkušeností autora, profesora Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy. Je zaměřena zejména na studenty fyziky, ale vzhledem k tomu, že výklad předpokládá u čtenáře jen relativně malou matematickou erudici, mohou ji využívat i studenti příbuzných oborů, vědečtí pracovníci a technici. V krátkém historickém úvodu jsou ozřejměna fakta, která vedla ke vzniku kvantové mechaniky a k nutnosti zavedení vlnové funkce a kvantování. Rozsáhlá kapitola je věnována postulátům kvantové mechaniky a objasnění různých souvislostí. Krátce, ale důvtipně je pojednán přechod od kvantové ke klasické mechanice a jsou objasněna Bohrova pravidla. Podrobně je vyřešen harmonický oscilátor, a to včetně kvantování pomocí anihilačních a kreačních operátorů, nekonečně a konečně hluboká potenciálová jáma, kvantování momentu hybnosti a atom vodíku. Položeny jsou rovněž základy relativistické kvantové mechaniky. Na závěr jsou kapitoly věnované nejmodernějším kvantovým aplikacím, například kvantovým počítačům, dále kvantové mechanice jako teorii pravděpodobnosti a interpretaci kvantové mechaniky. Nejdůležitější matematické výsledky i nejvýznamnější fyzikální konstanty jsou soustředěny v dodatcích. Velkým počtem řešených příkladů se kniha vymyká běžným učebnicím a rozsáhlým seznamem literatury umožňuje zájemcům získat cenné výchozí body pro další hlubší studium.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v češtině Populárně naučná pro dospělé Přírodní vědy Fyzika, astronomie, matematika

Prolistovat stránky knihy

Žádost o náhled do knihy

Souhlas - Odesláním žádosti souhlasím s Všeobecnými obchodními podmínkami.

Náhled do knihy bohužel není k dispozici

Potřebujete pro rozhodnutí o koupi nahlédnout do stránek knihy? Rádi vám pomůžeme! Zadejte svůj e-mail a jakmile bude náhled do obsahu na stránkách k dispozici, zašleme vám zprávu.

Recenze knihy čtenáři

Napište vlastní recenzi na knihu Úvod do kvantové mechaniky

Např. "Doporučuji"

Souhlas - Odesláním recenze souhlasím s Všeobecnými obchodními podmínkami a Pravidly pro psaní recenzí.

dTest zdarma
Aktuální číslo časopisu dTest jako dárek!

Při objednávce knihy obdržíte aktuální výtisk časopisu, který jako jediný na českém trhu provádí nezávislé testy výrobků a služeb.

Chci vědět více

Oblíbené z jiného soudku

Můžete nám věřit - jsme držiteli několika prestižních certifikátů dlouhodobé zákaznické spokojenosti.

Osobní odběr Praha, Brno, Ostrava, Olomouc, Plzeň, ČB a 1165 dalších