Uber / Nejlevnější knihy
Uber

Kód: 15194923

Uber

Autor Henrique Schneider

This book employs a variety of economic and philosophical methodologies in order to discover the philosophical implications of creative destruction, competition regulation, and the role that businesses or market agents play. Inste ... celý popis

1960


Skladem u dodavatele
Odesíláme za 14-18 dnů
Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Dárkový poukaz: Radost zaručena

Objednat dárkový poukazVíce informací

Více informací o knize Uber

Nákupem získáte 196 bodů

Anotace knihy

This book employs a variety of economic and philosophical methodologies in order to discover the philosophical implications of creative destruction, competition regulation, and the role that businesses or market agents play. Instead of discussing these relations in a purely abstract manner, Schneider uses Uber to illuminate important matters in economic and philosophical thought. Schneider tells the following story: While creative destruction and disruptive innovation change the entrepreneurial landscape, regulation--especially the regulation of sectorial markets and competition regulation- delay this change or even bring it to a halt. Uber, as an agent in the market, is not just an object moved by these two opposing forces, but plays an active role-first as an agent of creative destruction and then in championing regulations on their terms.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Economics, finance, business & management Economics Economic theory & philosophy

1960

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: