Three Faces of Beauty / Nejlevnější knihy
Three Faces of Beauty

Kód: 04937585

Three Faces of Beauty

Autor Susan Ossman

Three Faces of Beauty offers a unique approach to understanding globalisation and cultural change based on a comparative, ethnographic study of a nearly universal institution: the beauty salon. Susan Ossman traces the images and w ... celý popis

3301

Dostupnost:

50 % šanceMáme informaci, že by titul mohl být dostupný. Na základě vaší objednávky se ho pokusíme do 6 týdnů zajistit.
Prohledáme celý svět

Informovat o naskladnění

Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Více informací

Informovat o naskladnění knihy

Informovat o naskladnění knihy


Souhlas - Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení a zpracováním osobních údajů k obchodním sdělením.

Zašleme vám zprávu jakmile knihu naskladníme

Zadejte do formuláře e-mailovou adresu a jakmile knihu naskladníme, zašleme vám o tom zprávu. Pohlídáme vše za vás.

Více informací o knize Three Faces of Beauty

Nákupem získáte 330 bodů

Anotace knihy

Three Faces of Beauty offers a unique approach to understanding globalisation and cultural change based on a comparative, ethnographic study of a nearly universal institution: the beauty salon. Susan Ossman traces the images and words of the beauty industry as they developed historically between Paris, Cairo, and Casablanca and then vividly demonstrates how such images are embodied today in salons located in each city. By examining how images from fashion magazines, film, and advertising are enacted in beauty salons, Ossman is able to demonstrate how embodiment displays and reworks certain hierarchies. While offering the possibility of freedom from the tethers of status, nation, religion, and nature, beauty is created by these very categories and values, Ossman shows. Drawing on hundreds of interviews, she documents the various rituals of welcome, choice-making, pricing practices, and spatial arrangements in salon after salon. She also reveals ways in which patrons in each of the three cities imagine and co-opt looks they believe are fashionable in the other cities. By observing salons as scenes of instruction, Ossman reveals that beautiful bodies evolve within the intertwining contexts of media, modernity, location, time, postcolonialism, and male expectation. Three Faces of Beauty will interest anthropologists as well as scholars of globalization, media and communication, postcolonialism, and women's studies.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Economics, finance, business & management Industry & industrial studies Service industries

3301

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: