Commercial Appropriation of Personality / Nejlevnější knihy
Commercial Appropriation of Personality

Kód: 02043818

Commercial Appropriation of Personality

Autor Huw (King's College London) Beverley-Smith

Commercial exploitation of attributes of an individual's personality, such as name, voice and likeness, forms a mainstay of modern advertising and marketing. Such indicia also represent an important aspect of an individual's digni ... celý popis

4095


Skladem u dodavatele
Odesíláme za 15-20 dnů
Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Dárkový poukaz: Radost zaručena

Objednat dárkový poukazVíce informací

Více informací o knize Commercial Appropriation of Personality

Nákupem získáte 410 bodů

Anotace knihy

Commercial exploitation of attributes of an individual's personality, such as name, voice and likeness, forms a mainstay of modern advertising and marketing. Such indicia also represent an important aspect of an individual's dignity which is often offended by unauthorized commercial appropriation. This volume provides a framework for analysing the disparate aspects of the problem of commercial appropriation of personality and traces, in detail, the discrete patterns of development in the major common law systems. It also considers whether a coherent justification for a remedy may be identified from a range of competing theories. The considerable variation in substantive legal protection reflects more fundamental differences in the law's responsiveness to commercial practices and different attitudes towards the proper scope and limits of intangible property rights.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Law Jurisprudence & general issues Comparative law

4095

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: