Terrorism and the Media / Nejlevnější knihy
Terrorism and the Media

Kód: 04557031

Terrorism and the Media

Autor Brigitte L. Nacos

The televised images from the September 11 attacks exemplified how terrorists exploit the news media to get attention, spread fear and anxiety, and expose the weaknesses of the American superpower. September 11 was the culmination ... celý popis

814


Skladem u dodavatele v malém množství
Odesíláme za 10-15 dnů

Potřebujete více kusů?Máte-li zájem o více kusů, prověřte, prosím, nejprve dostupnost titulu na naši zákaznické podpoře.


Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Dárkový poukaz: Radost zaručena

Objednat dárkový poukazVíce informací

Více informací o knize Terrorism and the Media

Nákupem získáte 81 bodů

Anotace knihy

The televised images from the September 11 attacks exemplified how terrorists exploit the news media to get attention, spread fear and anxiety, and expose the weaknesses of the American superpower. September 11 was the culmination of decades of anti-American terrorism that, until the 1993 bombing of the World Trade Center, had not been felt on American soil. This book examines the response of the U.S. media, public, and decision makers to major acts of anti-American terrorism during the period from 1979-1994. Focusing on events abroad, such as the Iranian hostage crisis and the downing of Pan Am Flight 103, Nacos describes how terrorists successfully manipulate the linkages between the news media, public opinion, and presidential decision making through the staging of violent spectaculars. A preface examines the dilemmas faced by the government and media in response to domestic terrorism perpetrated by Americans against Americans in 1995. Nacos argues that government acquiescence to mass-media pressure in the wake of the Oklahoma City Bombing, as well as the media's agonizing decision to publish the Unabomber's 35,000-word manifesto, represented a victory for terrorism that could only encourage more terrorism.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Economics, finance, business & management Industry & industrial studies Media, information & communication industries

814



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: