Shaking the World for Jesus / Nejlevnější knihy
Shaking the World for Jesus

Kód: 04545772

Shaking the World for Jesus

Autor Heather Hendershot

In 1999, the Reverend Jerry Falwell outed Tinky-Winky, the purple character from TV's Teletubbies. Events such as this reinforced in many quarters the idea of evangelicals as reactionary, out of touch, and just plain paranoid. But ... celý popis

1239

Dostupnost:

50 % šanceMáme informaci, že by titul mohl být dostupný. Na základě vaší objednávky se ho pokusíme do 6 týdnů zajistit.
Prohledáme celý svět

Informovat o naskladnění

Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Více informací

Informovat o naskladnění knihy

Informovat o naskladnění knihy


Souhlas - Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení a zpracováním osobních údajů k obchodním sdělením.

Zašleme vám zprávu jakmile knihu naskladníme

Zadejte do formuláře e-mailovou adresu a jakmile knihu naskladníme, zašleme vám o tom zprávu. Pohlídáme vše za vás.

Více informací o knize Shaking the World for Jesus

Nákupem získáte 124 bodů

Anotace knihy

In 1999, the Reverend Jerry Falwell outed Tinky-Winky, the purple character from TV's Teletubbies. Events such as this reinforced in many quarters the idea of evangelicals as reactionary, out of touch, and just plain paranoid. But reducing evangelicals to such caricatures does not help us understand their true spiritual and political agendas and the means they use to advance them. Shaking the World for Jesus gets beyond the sensationalism of the evangelical movement and considers how it has effectively targeted Americans since the 1970s. Thousands of products that promote the Christian faith are sold to millions of consumers each year through the Web, mail order catalogs, and even national chains such as Kmart and Wal-Mart. Heather Hendershot explores in this book the vast industry of film, video, magazines, and kitsch that evangelicals use to spread their message. Focusing on the center of conservative evangelical culture - the white, middle-class Americans who can afford to buy "Christian lifestyle" products - she examines the industrial history of evangelical media, the curious subtleties of the products themselves, and their success in the religious and secular marketplace. To garner a wider audience, Hendershot argues, evangelicals have had to temper their message. But in so doing, they have painted themselves into a corner. In the postwar years, evangelical media wore the message of salvation on its sleeve, but as the evangelical media industry has grown, its most popular products have become those with heavily diluted Christian messages. In the eyes of many followers, the evangelicals who purvey such products are considered sellouts - hucksters more interested in making money than spreading the word of God.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Humanities Religion & beliefs Christianity

1239



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: