Representing Non-Western Music in Nineteenth-Century Britain / Nejlevnější knihy
Representing Non-Western Music in Nineteenth-Century Britain

Kód: 04822689

Representing Non-Western Music in Nineteenth-Century Britain

Autor Bennett Zon

Bennett Zon's "Representing Non-Western Music in Nineteenth-Century Britain" is the first book to situate non-Western music within the intellectual culture of nineteenth-century Britain. It covers many crucial issues - race, orien ... celý popis


Momentálně nedostupné

Informovat o naskladnění

Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Informovat o naskladnění knihy

Informovat o naskladnění knihy


Souhlas - Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení a zpracováním osobních údajů k obchodním sdělením.

Zašleme vám zprávu jakmile knihu naskladníme

Zadejte do formuláře e-mailovou adresu a jakmile knihu naskladníme, zašleme vám o tom zprávu. Pohlídáme vše za vás.

Více informací o knize Representing Non-Western Music in Nineteenth-Century Britain

Anotace knihy

Bennett Zon's "Representing Non-Western Music in Nineteenth-Century Britain" is the first book to situate non-Western music within the intellectual culture of nineteenth-century Britain. It covers many crucial issues - race, orientalism, otherness, evolution - and explores the influence of important anthropological theories on the perception of non-Western music. The book also considers a wide range of other writings of the period, from psychology and travel literature to musicology and theories of musical transcription, and it reflects on the historically problematic term "ethnomusicology.""Representing Non-Western Music" discusses such theories as noble simplicity, monogenism and polygenism, the comparative method, degenerationism, and developmentalism. Zon looks at the effect of evolutionism on the musical press, general music histories, and histories of national music. He also treats the work of Charles Samuel Myers, the first Britain to record non-Western music in the field, and explores how A. H.Fox Strangways used contemporary translation theory as an analogy for transcription in "The Music of Hindostan" (1914) to show that individuality can be retained by embracing foreign elements rather than adapting them to Western musical style. Bennett Zon is Reader in Music and Fellow of the Institute of Advanced Study, Durham University UK and author of "Music and Metaphor in Nineteenth-Century British Musicology" (Ashgate, 2000).

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině The arts Music Music: styles & genres

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: