Reframing British Cinema, 1918-1928: Between Restraint and Passion / Nejlevnější knihy
Reframing British Cinema, 1918-1928: Between Restraint and Passion

Kód: 01242703

Reframing British Cinema, 1918-1928: Between Restraint and Passion

Autor C Gledhill

This is a major new study of British Cinema's formative years. Between 1918-1928 British film was poised between a Victorian past and a future marked out as American. Examining a cinema inextricably intertwined with notions of the ... celý popis

1811

Dostupnost:

50 % šanceMáme informaci, že by titul mohl být dostupný. Na základě vaší objednávky se ho pokusíme do 6 týdnů zajistit.
Prohledáme celý svět

Informovat o naskladnění

Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Více informací

Informovat o naskladnění knihy

Informovat o naskladnění knihy


Souhlas - Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení a zpracováním osobních údajů k obchodním sdělením.

Zašleme vám zprávu jakmile knihu naskladníme

Zadejte do formuláře e-mailovou adresu a jakmile knihu naskladníme, zašleme vám o tom zprávu. Pohlídáme vše za vás.

Více informací o knize Reframing British Cinema, 1918-1928: Between Restraint and Passion

Nákupem získáte 181 bodů

Anotace knihy

This is a major new study of British Cinema's formative years. Between 1918-1928 British film was poised between a Victorian past and a future marked out as American. Examining a cinema inextricably intertwined with notions of theatricality, pictorialism and literariness, in which the high cultural, middlebrow and popular intersect, this book re-evaluates the little known but interesting and often startling films of the 1920s. Films such as the Blackpool melodrama "Hindle Wakes", Guy Newellis Hardeyesque meditation "Fox Farm", Graham Cuttsis exuberant adaptation "The Rat" (starring Ivor Novello as a Parisian apache!) Maurice Elveyis "Comradeship", a haunting evocation of lives changed utterly after the First World War and Alfred Hitchcock's early works are all considered afresh within British cultural traditions and are related to a specifically British mode of perception distinct from the norms of European art or popular American cinema.By challenging limited conceptions of British cinema the book shows how the oppositions of underplayed performances and theatricalised spaces; of private passion and public restraint, of pictorial composition and social document, made for a cinema both distinctive and conventional. Through its recourse to adaptation and quotation and the exchange across media and social classes of different forms and representations, this cinema is revealed to be one that also had much to say about class, about the changing role of women and about a society in transition which had its own aesthetic practices with which to present its very varied set of stories. Based on years of archival research Christine Gledhillis revisionist study extends our knowledge of this little known period of British film making. Through its re-evaluation of its relations to theatre, visual culture and literary tradition, this book will alter our sense of the origins and trajectory of British film in the twentieth century.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině The arts Film, TV & radio Films, cinema

1811

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: