Political Economy of the global media business / Nejlevnější knihy
Political Economy of the global media business

Kód: 01634760

Political Economy of the global media business

Autor Sebastian Plappert

This paper will briefly trace recent developments in the media industry, before examining the role of the state and neo-liberal ideology in shaping the global communication system. After analysing the effects of media concentratio ... celý popis

266


Skladem u dodavatele
Odesíláme za 8-10 dnů
Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Dárkový poukaz: Radost zaručena

Objednat dárkový poukazVíce informací

Více informací o knize Political Economy of the global media business

Nákupem získáte 27 bodů

Anotace knihy

This paper will briefly trace recent developments in the media industry, before examining the role of the state and neo-liberal ideology in shaping the global communication system. After analysing the effects of media concentration, special focus will be put on the concept of commodification in the media industry and the notion of cultural hegemony and dependency of media. Thereby, it will be argued that elitist corporate interests shape the news content in order to guarantee a profit friendly political environment.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Society & social sciences Society & culture: general Media studies

266



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: