Music, Sound, and Technology in America / Nejlevnější knihy
Music, Sound, and Technology in America

Kód: 04939325

Music, Sound, and Technology in America

Autor Timothy Dean Taylor

This unique anthology assembles primary documents chronicling the development of the phonograph, talking pictures, and the radio. These three sound technologies shaped Americans' relation to music from the late nineteenth century ... celý popis

986

Dostupnost:

50 % šanceMáme informaci, že by titul mohl být dostupný. Na základě vaší objednávky se ho pokusíme do 6 týdnů zajistit.
Prohledáme celý svět

Informovat o naskladnění

Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Dárkový poukaz: Radost zaručena

Objednat dárkový poukazVíce informací

Informovat o naskladnění knihy

Informovat o naskladnění knihy


Souhlas - Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení a zpracováním osobních údajů k obchodním sdělením.

Zašleme vám zprávu jakmile knihu naskladníme

Zadejte do formuláře e-mailovou adresu a jakmile knihu naskladníme, zašleme vám o tom zprávu. Pohlídáme vše za vás.

Více informací o knize Music, Sound, and Technology in America

Nákupem získáte 99 bodů

Anotace knihy

This unique anthology assembles primary documents chronicling the development of the phonograph, talking pictures, and the radio. These three sound technologies shaped Americans' relation to music from the late nineteenth century until the end of the Second World War, by which time they were thoroughly integrated into Americans' everyday lives. There are more than 120 selections between the collection's first piece, an article on the phonograph written by Thomas Edison in 1878, and its last, a column published in 1945, advising listeners "desirous of gaining more from music as presented by the radio." Among the selections are articles from popular and trade publications, advertisements, fan letters, corporate records, fiction, and sheet music. Taken together, the selections capture how the new sound technologies were shaped by developments such as urbanization, the increasing value placed on leisure time, and the rise of the advertising industry. Most importantly, they depict the ways that the new sound technologies were received by real people in particular places and moments in time.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Society & social sciences Society & culture: general Cultural studies

986

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: