Media Literacy / Nejlevnější knihy
Media Literacy

Kód: 10024873

Media Literacy

Autor Donaldo Macedo, Shirley R. Steinberg

Media Literacy: A Reader produces a critical understanding of media culture designed to help students develop the ability to interpret media as well as understand the ways they themselves consume and affectively (emotionally) inve ... celý popis

3232


Očekávaný dotisk
Termín neznámý

Informovat o naskladnění

Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Více informací

Informovat o naskladnění knihy

Informovat o naskladnění knihy


Souhlas - Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení a zpracováním osobních údajů k obchodním sdělením.

Zašleme vám zprávu jakmile knihu naskladníme

Zadejte do formuláře e-mailovou adresu a jakmile knihu naskladníme, zašleme vám o tom zprávu. Pohlídáme vše za vás.

Více informací o knize Media Literacy

Nákupem získáte 323 bodů

Anotace knihy

Media Literacy: A Reader produces a critical understanding of media culture designed to help students develop the ability to interpret media as well as understand the ways they themselves consume and affectively (emotionally) invest in media. Such an appreciation encourages both critical thinking and self-analysis, as students begin to realize that everyday decisions are not necessarily made freely and rationally. While we strongly believe that humans exercise agency, we understand that there are social, cultural, and political forces that affect agency. In this context our conception of media literacy analyzes the ways our everyday decisions are encoded and inscribed by emotional and bodily commitments relating to the production of desire and mood, all of which leads, in Noam Chomsky's famous phrase, to the «manufacture of consent.» These complex pedagogical and ideological issues demand rigorous skills including questioning, analyzing, interpreting, and meaning-making. Media Literacy: A Reader is a comprehensive collection of essays that is sorely needed, as most of the academic work in the area is written not for an introductory audience, but for scholars in the field. It will shape the agenda in media literacy for years to come.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Reference, information & interdisciplinary subjects Interdisciplinary studies Communication studies

3232

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: