Managing innovations and creativity - How Disney keeps ideas coming / Nejlevnější knihy
Managing innovations and creativity - How Disney keeps ideas coming

Kód: 01598448

Managing innovations and creativity - How Disney keeps ideas coming

Autor Andreas Weth

Seminar paper from the year 2005 in the subject Business economics - Personnel and Organisation, printed single-sided, grade: A- (1,7), University of Auckland (Faculty of Computing), course: Seminar am Unitec Institute of Technolo ... celý popis

463


Skladem u dodavatele
Odesíláme za 8-10 dnů
Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Více informací

Více informací o knize Managing innovations and creativity - How Disney keeps ideas coming

Nákupem získáte 46 bodů

Anotace knihy

Seminar paper from the year 2005 in the subject Business economics - Personnel and Organisation, printed single-sided, grade: A- (1,7), University of Auckland (Faculty of Computing), course: Seminar am Unitec Institute of Technology Auckland New Zealand, 26 entries in the bibliography, language: English, abstract: The movie industry is one of the industries with the highest demands on innovation and creativity. Hence, creativity and innovation are vital for long term business success. Innovate or die, as Gary Hamel (2000) says. The case study How Disney Keeps Ideas Coming describes how Disney - one of the most successful American movie companies achieves a high amount of creativity and innovation. The following case report discusses Disney s approaches for achieving creativity and innovation. During the following case study report, I will first start with definitions of innovation and creativity. After that, I will compare Disney s approaches with the identified approaches in the literature concerning creativity and innovation in organisations. At the end of the report, I will give a conclusion and summarise the main findings. I will not include a separate chapter about how I would encourage creativity in my organisation. This would depend mainly on the employees, the industry, the organisation, the company size and the business model of my organisation. Nevertheless, I will analyse and assess suitable methods for encouraging creativity and innovation in the text.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Economics, finance, business & management Business & management

463



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: