Learning to Mentor-as-Praxis / Nejlevnější knihy
Learning to Mentor-as-Praxis

Kód: 01420430

Learning to Mentor-as-Praxis

Autor Lily Orland-Barak

The concept of mentoring has undergone a major shift from guide/guided or instructor/protégé arrangements toward more reciprocal, collaborative models. Informed by a robust theoretical framework and real-life examples of successfu ... celý popis

3313


Skladem u dodavatele v malém množství
Odesíláme za 12-15 dnů

Potřebujete více kusů?Máte-li zájem o více kusů, prověřte, prosím, nejprve dostupnost titulu na naši zákaznické podpoře.


Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Více informací

Více informací o knize Learning to Mentor-as-Praxis

Nákupem získáte 331 bodů

Anotace knihy

The concept of mentoring has undergone a major shift from guide/guided or instructor/protégé arrangements toward more reciprocal, collaborative models. Informed by a robust theoretical framework and real-life examples of successful and ineffective interactions, Learning to Mentor-as-Praxis analyzes in compelling detail how belief systems, ideologies, and values affect the mentoring relationship, why they are critical factors in today s multicultural landscape, and how they can be used in the training of the next generation of mentors. In this proactive framework, learning to mentor is less a process of acquiring discrete skills and more the gaining of an interrelated set of competencies. At the same time, the book emphasizes the evolution of professional development pre-service, in-service, and higher education by focusing on these areas:§§§§Sociocultural and contextual aspects of mentoring§§§Literature review: acts and agency in mentoring§§§Appreciation, participation, and improvisation: the key domains of praxis§§§Building reciprocal interactions in dyads and groups§§§Using challenges, paradoxes, and impasses§§§Guidelines for designing and implementing a curriculum in mentor education§§§A bold reappraisal of current theory and practice and a new conceptualization of mentoring as domains of appreciation, participation and improvisation in praxis, Learning to Mentor-as-Praxis belongs in every academic library and on the shelves of researchers and professionals in mentoring, teacher education, and curriculum development.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Society & social sciences Education Organization & management of education

3313

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: