Internationalization Strategy for Small Medium Enterprises (SMEs) / Nejlevnější knihy
Internationalization Strategy for Small Medium Enterprises (SMEs)

Kód: 07148596

Internationalization Strategy for Small Medium Enterprises (SMEs)

Autor Pratiwi Winata, Kung Jeng Wang

Internationalization of Small Medium Enterprises (SMEs) has been shown to have big contribution to SMEs growth. It is found that an SME s age to internationalize has a negative moderating impact on the relationship between interna ... celý popis

1232


Skladem u dodavatele
Odesíláme za 8-10 dnů
Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Více informací

Více informací o knize Internationalization Strategy for Small Medium Enterprises (SMEs)

Nákupem získáte 123 bodů

Anotace knihy

Internationalization of Small Medium Enterprises (SMEs) has been shown to have big contribution to SMEs growth. It is found that an SME s age to internationalize has a negative moderating impact on the relationship between internationalization and firm growth. This study examines the steps for SMEs, especially low-tech SMEs, to enter foreign market in the early age of the firm. Two months observation in one Taiwanese automobile parts and accessories SME and deep interview with the CEO are held. It is found that the need of human resources with international entrepreneurial orientation is the first step of SMEs internationalization process. The next step needed is international preparation. It is found that supplier relationship management and social networking are the most important elements need to be prepared in the initial stage of internationalization process. Supplier can act as piggy backing for SMEs in access resources to enter international market, whereas social networking provides the easiest way for SMEs to enter international market. It is also found that marketing management and operation management is necessary to enhance SMEs internationalization performance.

Parametry knihy

1232

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: