Industry and Ideology / Nejlevnější knihy
Industry and Ideology

Kód: 04095333

Industry and Ideology

Autor Peter Hayes

The power of big business in the economy of the Third Reich remains one of the most important issues of that era. Drawing upon research, much of it in German corporate and government archives, Peter Hayes argues that IG Farben Ch ... celý popis

1825


Skladem u dodavatele
Odesíláme za 14-18 dnů
Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Dárkový poukaz: Radost zaručena

Objednat dárkový poukazVíce informací

Více informací o knize Industry and Ideology

Nákupem získáte 183 bodů

Anotace knihy

The power of big business in the economy of the Third Reich remains one of the most important issues of that era. Drawing upon research, much of it in German corporate and government archives, Peter Hayes argues that IG Farben Chemicals, the largest corporation in Nazi Germany, proved consistently unable to influence national policy outside the narrow sphere of the firm's expertise. Indeed, as Hayes shows, the most infamous aspects of Nazi policy - the Third Reich's armaments and autarky drives during the 1930s, Germany's advance toward war, the pillaging of Europe, the exploitation of slave and conscript labor, and the persecution of the Jews - occurred despite IG Farben's advocacy of alternative courses of action. Nonetheless, Farben grew rich under the Nazi regime and was directly involved in some of its greatest crimes.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Humanities History Regional & national history

1825

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: