Identity and Agency in Cultural Worlds / Nejlevnější knihy
Identity and Agency in Cultural Worlds

Kód: 02480334

Identity and Agency in Cultural Worlds

Autor Dorothy Holland

This text addresses the central problem in anthropological theory of the late 1990s - the paradox that humans are both products of social discipline and creators of remarkable improvisation. Synthesizing theoretical contributions ... celý popis

1744


Skladem u dodavatele
Odesíláme za 14-18 dnů
Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Dárkový poukaz: Radost zaručena

Objednat dárkový poukazVíce informací

Více informací o knize Identity and Agency in Cultural Worlds

Nákupem získáte 174 bodů

Anotace knihy

This text addresses the central problem in anthropological theory of the late 1990s - the paradox that humans are both products of social discipline and creators of remarkable improvisation. Synthesizing theoretical contributions by Vygotsky, Bakhtin, and Bourdieu, the authors examine the processes by which people create, as well as enact, culturally scripted worlds and their places within them with their caring about the effects of their actions. They emphasize throughout that "identities" are not static but variable and interactive. The ethnographic illumination of this complex theoretical construction comes from vividly described fieldwork in vastly different microcultures: American college women entangled in romance; patients in US mental health facilities; Alcoholics Anonymous members; and women in patriarchal Hindu villages in central Nepal.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Society & social sciences Society & culture: general Cultural studies

1744

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 299 Kč.

Nacházíte se: