Heartland TV / Nejlevnější knihy
Heartland TV

Kód: 04931644

Heartland TV

Autor Victoria E. Johnson

The Midwest of popular imagination is a "Heartland" characterized by traditional cultural values and mass market dispositions. Whether cast positively - as authentic, pastoral, populist, hardworking, and all-American - or negative ... celý popis

970


Skladem u dodavatele v malém množství
Odesíláme za 10-14 dnů

Potřebujete více kusů?Máte-li zájem o více kusů, prověřte, prosím, nejprve dostupnost titulu na naši zákaznické podpoře.


Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Více informací

Více informací o knize Heartland TV

Nákupem získáte 97 bodů

Anotace knihy

The Midwest of popular imagination is a "Heartland" characterized by traditional cultural values and mass market dispositions. Whether cast positively - as authentic, pastoral, populist, hardworking, and all-American - or negatively - as backward, narrowminded, unsophisticated, conservative, and out-of-touch - the myth of the Heartland endures."Heartland TV" examines the centrality of this myth to television's promotion and development, programming and marketing appeals, and public debates over the medium's and its audience's cultural worth. Victoria E. Johnson investigates how the "square" image of the heartland has been ritually recuperated on prime time television, from "The Lawrence Welk Show" in the 1950s, to documentary specials in the 1960s, to "The Mary Tyler Moore Show" in the 1970s, to "Ellen" in the 1990s. She also examines news specials on the Oklahoma City bombing to reveal how that city has been inscribed as the epitome of a timeless, pastoral heartland, and concludes with an analysis of network branding practices and appeals to an imagined "red state" audience.Johnson argues that non-white, queer, and urban culture is consistently erased from depictions of the Midwest in order to reinforce its "reassuring" image as white and straight. Through analyses of policy, industry discourse, and case studies of specific shows, "Heartland TV" exposes the cultural function of the Midwest as a site of national transference and disavowal with regard to race, sexuality, and citizenship ideals.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině The arts Film, TV & radio Films, cinema

970

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: