Gods in the Bazaar / Nejlevnější knihy
Gods in the Bazaar

Kód: 04938464

Gods in the Bazaar

Autor Kajri Jain

"Gods in the Bazaar" is a fascinating account of the printed icons known in India as 'calendar art' or 'bazaar art', the colour-saturated, mass-produced images often used on calendars and in advertisements, featuring deities and o ... celý popis

3923

Dostupnost:

50 % šanceMáme informaci, že by titul mohl být dostupný. Na základě vaší objednávky se ho pokusíme do 6 týdnů zajistit.
Prohledáme celý svět

Informovat o naskladnění

Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Dárkový poukaz: Radost zaručena

Objednat dárkový poukazVíce informací

Informovat o naskladnění knihy

Informovat o naskladnění knihy


Souhlas - Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení a zpracováním osobních údajů k obchodním sdělením.

Zašleme vám zprávu jakmile knihu naskladníme

Zadejte do formuláře e-mailovou adresu a jakmile knihu naskladníme, zašleme vám o tom zprávu. Pohlídáme vše za vás.

Více informací o knize Gods in the Bazaar

Nákupem získáte 392 bodů

Anotace knihy

"Gods in the Bazaar" is a fascinating account of the printed icons known in India as 'calendar art' or 'bazaar art', the colour-saturated, mass-produced images often used on calendars and in advertisements, featuring deities and other religious themes as well as nationalist leaders, alluring women, movie stars, chubby babies, and landscapes. Calendar art appears in all manner of contexts in India: in chic elite living rooms, middle-class kitchens, urban slums, village huts; hung on walls, stuck on scooters and computers, propped up on machines, affixed to dashboards, tucked into wallets and lockets.In this beautifully illustrated book, Kajri Jain examines the power that calendar art wields in Indian mass culture, arguing that its meanings derive as much from the production and circulation of the images as from their visual features. Jain draws on interviews with artists, printers, publishers, and consumers as well as analyses of the prints themselves to trace the economies - of art, commerce, and religion - within which calendar images and ideas about them are formulated.For Jain the bazaar, or popular commercial arena, is crucial to understanding not only the calendar art that circulates within it but also India's postcolonial modernity and the way that its mass culture has developed in close connection with a religiously inflected nationalism. The bazaar is characterized by the coexistence of seemingly incompatible elements: bourgeois-liberal and neo-liberal modernism on the one hand, and vernacular discourses and practices on the other. She contends that from the colonial era to the present, capitalist expansion has depended on the maintenance of contradictory yet coexisting realms: the sacred, the commercial, and the artistic; the official and the vernacular.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Humanities History Regional & national history

3923

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: