G-word / Nejlevnější knihy
G-word

Kód: 05056131

G-word

Autor Jacob Kimvall

Why does the CIA praise graffiti as a colorfulsymbol of the optimism and hope of the WesternWorld while officials in many cities describes thesame phenomenon as a criminal activity and a representationof unsafety and social Proble ... celý popis

1053

Dostupnost:

50 % šanceMáme informaci, že by titul mohl být dostupný. Na základě vaší objednávky se ho pokusíme do 6 týdnů zajistit.
Prohledáme celý svět

Informovat o naskladnění

Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Dárkový poukaz: Radost zaručena

Objednat dárkový poukazVíce informací

Informovat o naskladnění knihy

Informovat o naskladnění knihy


Souhlas - Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení a zpracováním osobních údajů k obchodním sdělením.

Zašleme vám zprávu jakmile knihu naskladníme

Zadejte do formuláře e-mailovou adresu a jakmile knihu naskladníme, zašleme vám o tom zprávu. Pohlídáme vše za vás.

Více informací o knize G-word

Nákupem získáte 105 bodů

Anotace knihy

Why does the CIA praise graffiti as a colorfulsymbol of the optimism and hope of the WesternWorld while officials in many cities describes thesame phenomenon as a criminal activity and a representationof unsafety and social Problems?Graffiti is a word used to denote a complex systemof actions and things, which is often described as asingular phenomenon. Graffiti has been understoodand evaluated in many ways, often opposing eachother. Graffiti may therefor both be evoked as oneof the most influential art movements on the planet,and dismissed as something that destroys privateproperty and turns a neighborhood into slum. It ishailed as a modern day childhood adventure anddenounced as gang related criminality.In his Ph.D. thesis The G-Word, art historian andformer graffiti writer Jacob Kimvall studies differentways of describing and framing graffiti in fourhistorical and cultural contexts: The graffiti writingon the Berlin wall; the Zero Tolerance on graffitiin Stockholm during the 1990s; The interactionsbetween subcultural graffiti and the cultural andcommercial interest of the institutional art world inthe 1970s and 80s; The collecting, organizing andpublishing of images by graffiti enthusiasts.The G-Word visualize how different institutions,public and commercial interests have acted to influenceand affect the understanding of graffiti as bothart, crime and a broad socio-cultural phenomenon.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině The arts Art forms Other graphic art forms

1053

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: