Framed Time / Nejlevnější knihy
Framed Time

Kód: 04549714

Framed Time

Autor Garrett Stewart

Italian director, Michelangelo Antonioni claimed, three decades ago, that different conceptions of time helped define the split in film between European humanism and American science fiction. And, as Garrett Stewart argues here, t ... celý popis

3416

Dostupnost:

50 % šanceMáme informaci, že by titul mohl být dostupný. Na základě vaší objednávky se ho pokusíme do 6 týdnů zajistit.
Prohledáme celý svět

Informovat o naskladnění

Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Dárkový poukaz: Radost zaručena

Objednat dárkový poukazVíce informací

Informovat o naskladnění knihy

Informovat o naskladnění knihy


Souhlas - Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení a zpracováním osobních údajů k obchodním sdělením.

Zašleme vám zprávu jakmile knihu naskladníme

Zadejte do formuláře e-mailovou adresu a jakmile knihu naskladníme, zašleme vám o tom zprávu. Pohlídáme vše za vás.

Více informací o knize Framed Time

Nákupem získáte 342 bodů

Anotace knihy

Italian director, Michelangelo Antonioni claimed, three decades ago, that different conceptions of time helped define the split in film between European humanism and American science fiction. And, as Garrett Stewart argues here, this transatlantic division has persisted since cinema's 1995 centenary, made more complex by the digital technology that has detached movies from their dependence on the sequential frames of the celluloid strip. Brilliantly interpreting dozens of recent films - from "Being John Malkovich", "Donnie Darko", and "The Sixth Sense" to La mala educacion and Cache - Stewart investigates how their treatments of time reflect the change in media from film's original rolling reel to today's digital pixel. He goes on to show - with 140 stills - how American and European narratives confront this shift differently: while Hollywood movies tend to revolve around ghostly after-lives, psychotic doubles, or violent time travel, their European counterparts more often feature second sight, erotic telepathy, or spectral memory. Stewart questions why these recent plots, in exploring temporality, gravitate toward either supernatural or uncanny apparitions rather than themes of digital simulation. In doing so, he provocatively continues the project he began with "Between Film and Screen", breaking new ground in visual studies, cinema history, and media theory.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině The arts Film, TV & radio Films, cinema

3416



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: