Fictions of the Pose / Nejlevnější knihy
Fictions of the Pose

Kód: 05140612

Fictions of the Pose

Autor Harry Berger

The foundational question this book explores is: what happens when portraits are interpreted as imitations or likenesses not only of individuals but also of their acts of posing when the observer s attention is redirected so that ... celý popis

2205

Dostupnost:

50 % šanceMáme informaci, že by titul mohl být dostupný. Na základě vaší objednávky se ho pokusíme do 6 týdnů zajistit.
Prohledáme celý svět

Informovat o naskladnění

Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Více informací

Informovat o naskladnění knihy

Informovat o naskladnění knihy


Souhlas - Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení a zpracováním osobních údajů k obchodním sdělením.

Zašleme vám zprávu jakmile knihu naskladníme

Zadejte do formuláře e-mailovou adresu a jakmile knihu naskladníme, zašleme vám o tom zprávu. Pohlídáme vše za vás.

Více informací o knize Fictions of the Pose

Nákupem získáte 221 bodů

Anotace knihy

The foundational question this book explores is: what happens when portraits are interpreted as imitations or likenesses not only of individuals but also of their acts of posing when the observer s attention is redirected so that the primary object the portrait imitates becomes the likeness not of a person but of an act, the act of sitting for one s portrait? This shift of attention involves another: from the painter s to the sitter s part in the act of (self-)portrayal. At the ground level, Fictions of the Pose develops a hypothesis about the structure and meaning of portraiture. That foundation supports a first story devoted to the practices and politics of early modern Italian and Dutch portraiture and a second story devoted to Rembrandt s self-portraits, especially those in which he poses in fancy dress as if he were a patron. The author approaches the Rembrandt/Renaissance relation not as an art historian but as an interpreter trained in literary studies, taunted by the challenge of extending the practice of close reading from verbal to visual media and fascinated by the way this practice can show how individual works talk back to their contexts. The context for Rembrandt, the object and target of his looking-glass theater, is the structure of patron/painter relations that developed during the Renaissance and influenced the very different conditions of patronage that emerged in the Dutch Republic around the turn of the seventeenth century.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině The arts History of art / art & design styles History of art & design styles: c 1400 to c 1600

2205



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: