Engendering Business / Nejlevnější knihy
Engendering Business

Kód: 04708791

Engendering Business

Autor Angel Kwolek-Folland

"Drawing on a range of primary sources including the archives of major companies, personal papers, trade magazines, photographs, and recorded anecdotes of turn-of-century life and using the extensive secondary literature on women, ... celý popis

1161


Skladem u dodavatele
Odesíláme za 14-18 dnů
Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Dárkový poukaz: Radost zaručena

Objednat dárkový poukazVíce informací

Více informací o knize Engendering Business

Nákupem získáte 116 bodů

Anotace knihy

"Drawing on a range of primary sources including the archives of major companies, personal papers, trade magazines, photographs, and recorded anecdotes of turn-of-century life and using the extensive secondary literature on women, sex roles, women's work, manhood, business history and material culture, Angel Kwolek-Folland has built up an intricate picture of office life ...(that) is both challenging and innovative" -- Business History In Engendering Business, Angel Kwolek-Folland challenges the notion that neutral market forces shaped American business, arguing instead for the central importance of gender in the rise of the modern corporation. She presents a detailed view of the gendered development of management and male-female job segmentation, while also examining the role of gender in such areas as architectural space, office clothing, and office workers' leisure activities.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Society & social sciences Society & culture: general Social groups

1161

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: