Education and Equity: International Perspectives on Theory and Policy: Educational Theory and Public Policy / Nejlevnější knihy
Education and Equity: International Perspectives on Theory and Policy: Educational Theory and Public Policy

Kód: 12058065

Education and Equity: International Perspectives on Theory and Policy: Educational Theory and Public Policy

Autor Richard Teese, Stephen Lamb, Marie Duru-Bellat

Inequality is a marked and persistent feature of education systems, both in the developed and the developing worlds.  Major gaps in opportunity and in outcomes have become more critical than in the past, thanks to the knowled ... celý popis

12337

Dostupnost:

50 % šanceMáme informaci, že by titul mohl být dostupný. Na základě vaší objednávky se ho pokusíme do 6 týdnů zajistit.
Prohledáme celý svět

Informovat o naskladnění

Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Dárkový poukaz: Radost zaručena

Objednat dárkový poukazVíce informací

Informovat o naskladnění knihy

Informovat o naskladnění knihy


Souhlas - Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení a zpracováním osobních údajů k obchodním sdělením.

Zašleme vám zprávu jakmile knihu naskladníme

Zadejte do formuláře e-mailovou adresu a jakmile knihu naskladníme, zašleme vám o tom zprávu. Pohlídáme vše za vás.

Více informací o knize Education and Equity: International Perspectives on Theory and Policy: Educational Theory and Public Policy

Nákupem získáte 1234 bodů

Anotace knihy

Inequality is a marked and persistent feature of education systems, both in the developed and the developing worlds.  Major gaps in opportunity and in outcomes have become more critical than in the past, thanks to the knowledge economy and globalization.  More and more, populations both rich and poor depend on successful use of school and on gaining post-school qualifications.  But access to high-quality schooling, success at school, and chances of higher education all remain socially divided, with implications for economic opportunities, personal growth, and civic and community development. Some of the questions that are addresses in this work are: What causes these divisions in how education systems work?  Have decades of public investment brought about at least some improvements, even if major gaps remain?  If not, what are the barriers, the social processes which have frustrated the efforts of government? What have we learnt from the policy experience globally?  Do we know more today than yesterday about the origins of social inequality?  Are our policies better framed, better designed to tackle inequality?  And which way forward?  What does the evidence suggest in terms of future approaches and emphasis? The pursuit of equity as a goal of public policy is examined in this book through a series of national case-studies, covering many different global contexts from the wealthiest to some of the poorest nations on earth.

Parametry knihy

12337



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 299 Kč.

Nacházíte se: