Economy of Character / Nejlevnější knihy
Economy of Character

Kód: 04547107

Economy of Character

Autor Deidre Lynch

At the start of the 18th century, literary "characters" referred as much to letters and typefaces as it did to persons in books. However, this text shows how, by the 19th century, characters in books became identified with the rea ... celý popis

3210


Skladem u dodavatele v malém množství
Odesíláme za 10-14 dnů

Potřebujete více kusů?Máte-li zájem o více kusů, prověřte, prosím, nejprve dostupnost titulu na naši zákaznické podpoře.


Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Dárkový poukaz: Radost zaručena

Objednat dárkový poukazVíce informací

Více informací o knize Economy of Character

Nákupem získáte 321 bodů

Anotace knihy

At the start of the 18th century, literary "characters" referred as much to letters and typefaces as it did to persons in books. However, this text shows how, by the 19th century, characters in books became identified with the reader, as friends with whom they empathized. The story of this shift in meaning is usually told in terms of the "rise of the individual", but this text proposes an alternative solution. Elaborating a "pragmatics of character" it shows how readers used transactions with characters to accommodate themselves to newly-commmercialized social relations. Ranging from Defoe and Smollett to Burney and Austen, this account should interest those with a concern for the inner workings of consumer culture and the history of emotions.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Literature & literary studies Literature: history & criticism Literary theory

3210

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: