Economics of Consumer Credit / Nejlevnější knihy
Economics of Consumer Credit

Kód: 04561910

Economics of Consumer Credit

Autor Giuseppe Bertola, Charles Grant, Richard Disney

Academic research and policy discussions of credit markets usually focus on borrowing by firms and producers rather than by households, which are typically analyzed in terms of their savings and portfolio choices. The Economics of ... celý popis

164

Dostupnost:

50 % šanceMáme informaci, že by titul mohl být dostupný. Na základě vaší objednávky se ho pokusíme do 6 týdnů zajistit.
Prohledáme celý svět

Informovat o naskladnění

Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Více informací

Informovat o naskladnění knihy

Informovat o naskladnění knihy


Souhlas - Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení a zpracováním osobních údajů k obchodním sdělením.

Zašleme vám zprávu jakmile knihu naskladníme

Zadejte do formuláře e-mailovou adresu a jakmile knihu naskladníme, zašleme vám o tom zprávu. Pohlídáme vše za vás.

Více informací o knize Economics of Consumer Credit

Nákupem získáte 16 bodů

Anotace knihy

Academic research and policy discussions of credit markets usually focus on borrowing by firms and producers rather than by households, which are typically analyzed in terms of their savings and portfolio choices. The Economics of Consumer Credit brings together leading international researchers to focus specifically on consumer debt, presenting current empirical and theoretical research crucial to ongoing policy debates on such topics as privacy rules, the regulation of contractual responsibilities, financial stability, and overindebtedness.The rapidly developing consumer credit industry in the United States is mirrored by that in Europe, and this volume is noteworthy for its cross-national perspective. Several chapters compare the use of credit markets by households in different countries, while others focus on single country case studies--including consumer credit dynamics in Italy, the role of housing expenditure in the cyclical pattern of borrowing in the United Kingdom, and the use of credit cards by U.S. consumers--to illustrate general insights. Other chapters draw policy lessons from the U.S. experience with bankruptcy regulation and the development of the credit counseling industry. Finally, the book reviews historical, theoretical, and empirical aspects of information sharing, of particular interest in light of the integration of European Union credit markets.Contributors:Carol C. Bertaut, Giuseppe Bertola, Sarah Bridges, Luca Casolaro, Jonathan Crook, Richard Disney, Leonardo Gambacorta, Charles Grant, Luigi Guiso, Michael Haliassos, Andrew Henley, Robert M. Hunt, Tullio Jappelli, Nicola Jentzsch, Marco Pagano, Amparo San Jose Riestra, Michael Staten, Michelle J. White

Parametry knihy

164

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: