Double Agency / Nejlevnější knihy
Double Agency

Kód: 04717943

Double Agency

Autor Tina Chen

In Double Agency, Tina Chen proposes impersonation as a paradigm for leasing out the performative dimensions of Asian American literature and culture. Asian American acts of impersonation, she argues, foreground the limits of subj ... celý popis

3267


Skladem u dodavatele
Odesíláme za 14-18 dnů
Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Dárkový poukaz: Radost zaručena

Objednat dárkový poukazVíce informací

Více informací o knize Double Agency

Nákupem získáte 327 bodů

Anotace knihy

In Double Agency, Tina Chen proposes impersonation as a paradigm for leasing out the performative dimensions of Asian American literature and culture. Asian American acts of impersonation, she argues, foreground the limits of subjectivity even as they insist on the undeniable importance of subjecthood. By decoupling imposture from impersonation, Chen shows how Asian American performances have often been misinterpreted, read as acts of betrayal rather than multiple allegiance. A central paradox informing the book - impersonation as a performance of divided allegiance that simultaneously pays homage to and challenges authenticity and authority - thus becomes a site for reconsidering the implications of Asian Americans as double agents. In exploring the possibilities that impersonation affords for refusing the binary logics of loyalty/disloyalty and Asian/American, Double Agency attends to the possibilities of reading such acts as im-personations.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Literature & literary studies Literature: history & criticism Literary studies: general

3267

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: