Creative License / Nejlevnější knihy
Creative License

Kód: 04939271

Creative License

Autor Kembrew McLeod, Peter DiCola

How did the Depression-era folk-song collector Alan Lomax end up with a song-writing credit on Jay-Z's song "Takeover"? Why doesn't Clyde Stubblefield, the primary drummer on James Brown recordings from the late 1960s, including " ... celý popis

3557

Dostupnost:

50 % šanceMáme informaci, že by titul mohl být dostupný. Na základě vaší objednávky se ho pokusíme do 6 týdnů zajistit.
Prohledáme celý svět

Informovat o naskladnění

Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Dárkový poukaz: Radost zaručena

Objednat dárkový poukazVíce informací

Informovat o naskladnění knihy

Informovat o naskladnění knihy


Souhlas - Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení a zpracováním osobních údajů k obchodním sdělením.

Zašleme vám zprávu jakmile knihu naskladníme

Zadejte do formuláře e-mailovou adresu a jakmile knihu naskladníme, zašleme vám o tom zprávu. Pohlídáme vše za vás.

Více informací o knize Creative License

Nákupem získáte 356 bodů

Anotace knihy

How did the Depression-era folk-song collector Alan Lomax end up with a song-writing credit on Jay-Z's song "Takeover"? Why doesn't Clyde Stubblefield, the primary drummer on James Brown recordings from the late 1960s, including "Funky Drummer" and "Cold Sweat," get paid for other musicians' frequent use of the beats he performed on those songs? The music industry's approach to digital samplingoincorporating snippets of existing recordings into new onesoholds the answers. Exploring the complexities and contradictions in how samples are licensed, Kembrew McLeod and Peter DiCola interviewed more than 100 musicians, managers, lawyers, industry professionals, journalists, and scholars. Based on those interviews, Creative License puts digital sampling into historical, cultural, and legal context. It describes hip-hop during its sample-heavy golden age in the 1980s and early 1990s; the lawsuits that shaped U.S. copyright law on sampling; and the labyrinthine licensing process that musicians must now navigate. The authors argue that the current system for licensing samples is inefficient and limits creativity. For instance, by estimating the present-day licensing fees for the Beastie Boys' Paul's Boutique (1989) and Public Enemy's Fear of a Black Planet (1990), two albums from hip-hop's golden age, the authors show that neither album would be commercially viable today. Observing that the same dynamics that create problems for re-mixers reverberate throughout all culture industries, the authors conclude by examining ideas for reform.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Law Laws of Specific jurisdictions Intellectual property law

3557

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: