Assessing Mathematical Literacy / Nejlevnější knihy
Assessing Mathematical Literacy

Kód: 05147783

Assessing Mathematical Literacy

Autor Kaye Stacey, Ross Turner

This book describes the design, development, delivery and impact of the mathematics assessment for the OECD Programme for International Student Assessment (PISA). First, the origins of PISA s concept of mathematical literacy are d ... celý popis

3039


Skladem u dodavatele v malém množství
Odesíláme za 10-15 dnů

Potřebujete více kusů?Máte-li zájem o více kusů, prověřte, prosím, nejprve dostupnost titulu na naši zákaznické podpoře.


Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Více informací

Více informací o knize Assessing Mathematical Literacy

Nákupem získáte 304 bodů

Anotace knihy

This book describes the design, development, delivery and impact of the mathematics assessment for the OECD Programme for International Student Assessment (PISA). First, the origins of PISA s concept of mathematical literacy are discussed, highlighting the underlying themes of mathematics as preparation for life after school and mathematical modelling of the real world, and clarifying PISA s position within this part of the mathematics education territory. The PISA mathematics framework is introduced as a significant milestone in the development and dissemination of these ideas. The underlying mathematical competencies on which mathematical literacy so strongly depends are described, along with a scheme to use them in item creation and analysis. The development and implementation of the PISA survey and the consequences for the outcomes are thoroughly discussed. Different kinds of items for both paper-based and computer-based PISA surveys are exemplified by many publicly released items along with details of scoring. The novel survey of the opportunity students have had to learn the mathematics promoted through PISA is explained. The book concludes by surveying international impact. It presents viewpoints of mathematics educators on how PISA and its constituent ideas and methods have influenced teaching and learning practices, curriculum arrangements, assessment practices, and the educational debate more generally in fourteen countries.§

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Society & social sciences Education Organization & management of education

3039

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: