?Américas unidas! / Nejlevnější knihy
?Américas unidas!

Kód: 07168343

?Américas unidas!

Autor Gisela Cramer, Ursula Prutsch

This volume revisits one of the major efforts undertaken by the United States government to manage public opinion both at home and abroad. In 1940, as Nazi Germany was subjugating ever greater territories in Europe and beyond, the ... celý popis

685

Dostupnost:

50 % šanceMáme informaci, že by titul mohl být dostupný. Na základě vaší objednávky se ho pokusíme do 6 týdnů zajistit.
Prohledáme celý svět

Informovat o naskladnění

Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Dárkový poukaz: Radost zaručena

Objednat dárkový poukazVíce informací

Informovat o naskladnění knihy

Informovat o naskladnění knihy


Souhlas - Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení a zpracováním osobních údajů k obchodním sdělením.

Zašleme vám zprávu jakmile knihu naskladníme

Zadejte do formuláře e-mailovou adresu a jakmile knihu naskladníme, zašleme vám o tom zprávu. Pohlídáme vše za vás.

Více informací o knize ?Américas unidas!

Nákupem získáte 69 bodů

Anotace knihy

This volume revisits one of the major efforts undertaken by the United States government to manage public opinion both at home and abroad. In 1940, as Nazi Germany was subjugating ever greater territories in Europe and beyond, the U.S. government sought to secure Latin America s allegiance and assistance in the upcoming war. Through a newly established emergency agency, Nelson A. Rockefeller s Office of Inter-American Affairs (OIAA), it underwrote a wide array of programs that were meant to mobilize public opinion in Latin America and the United States with a view to improve inter- American cooperation and understanding.§William H. Beezley, University of Arizona:§Gisela Cramer and Ursula Prutsch, as editors, have assembled an outstanding collection of essays on the Office of the Coordinator of Inter-American Affairs. Each of the eight contributors provides new information and significant analysis of the Rockefeller office, its imaginative use of the mass media contributing to changing views of Pan-Americanism, hemispheric popular culture, and soft diplomacy, with specific evaluation of movies, documentaries, and radio, as only three examples. This volume fills a major gap in the historiography by examining this agency as the nexus between the U.S. Good Neighbor policy and its Cold War cultural diplomacy, but above all as a major U.S. cultural agency and its interaction with the peoples of Latin America.

Parametry knihy

685

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: