Voice of the Citizen Consumer / Nejlevnější knihy
Voice of the Citizen Consumer

Kód: 04533889

Voice of the Citizen Consumer

Autor Kerstin Bruckweh

Citizen consumers have two significant voices in the political public sphere: one constructed by organized consumer movements, the other by opinion polls and market research. While the first can be powerful, surveyed citizen consu ... celý popis


Momentálně nedostupné

Informovat o naskladnění

Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Informovat o naskladnění knihy

Informovat o naskladnění knihy


Souhlas - Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení a zpracováním osobních údajů k obchodním sdělením.

Zašleme vám zprávu jakmile knihu naskladníme

Zadejte do formuláře e-mailovou adresu a jakmile knihu naskladníme, zašleme vám o tom zprávu. Pohlídáme vše za vás.

Více informací o knize Voice of the Citizen Consumer

Anotace knihy

Citizen consumers have two significant voices in the political public sphere: one constructed by organized consumer movements, the other by opinion polls and market research. While the first can be powerful, surveyed citizen consumers remain a diffuse, powerless bulk. With comprehensive computer usage and other technical advances, the applications of survey techniques and the number of competing interests have risen. Some fear that the privacy of personal data is threatened, while others become heavily dependent on huge amounts of data to satisfy their clients. Political and economic marketing and surveying need to gather information about citizen consumers while also obeying data protection regulations. Thus knowledge, power, and agency are important in connecting consumption, consumers, citizens, market researchers, and the political. In examining these aspects, the volume brings together the history of the consumer and the history of politics in modern Europe. In particular, it focuses on two strands of research that are closely interconnected but have so far been treated in isolation: the politics of consumption and consumer organizations on the one hand, and the techniques of market research and opinion polling on the other. In concentrating on France, Britain, and Germany (and partly on the USA) this volume tells the story of the political sphere in Western consumer societies.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Economics, finance, business & management Business & management Sales & marketing



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: