Tourism and Culture / Nejlevnější knihy
Tourism and Culture

Tourism and Culture

Autor Erve Chambers

626

Dostupné skladem u dodavatele Kdy knihu dostanu?

Doručení zdarma
již od 899 Kč!


DORUČENÍ MŮŽETE OČEKÁVAT

VYZVEDNOUT SI MŮŽETE

Dalších 1417 odběrních míst

Více informací o nákupu knihy

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Vzor darovacího poukazu pro tuto knihuVíce informací

Více informací o knize Tourism and Culture

Nákupem získáte 63 bodů

Anotace knihy

Essays and case studies by anthropologists provide insight into what measures might be necessary to mitigate the potentially harmful effects of tourism on host communities. Anthropologists and other social scientists have only recently undertaken systematic studies of modern tourism. The need for such research is apparent given the fact that the travel and tourism industry has become one of the largest industries in the world. Major cities, entire countries, and even some of the most seemingly remote places on the globe have become increasingly dependent on attracting tourists to their locales. The transformations that are occurring as a result of tourism are not solely economic -- tourism can bring about profound cultural changes, can have important consequences for a region's ethnic and historic identity, and can produce significant social and political transformations to host communities. Few human activities have such great potential as does tourism for exposing on a personal level the considerable inequalities that do exist between people, particularly between people of different countries and different color. Tourism and Culture provides detailed case studies that explore the complexity of modern tourism relationships. The book challenges the often assumed primacy of the relationships between "hosts" and their "guests", arguing that virtually all forms of tourism are mediated by parties who stand outside of such immediate relationships. Individual contributions to the book describe tourism developments in specific locales, offering a variety of perspectives on both positive and negative human consequences of the industry. Another unique feature of the book is its focus onapplied anthropology, with many of the contributors describing their direct involvement in the critical assessment or development of tourism activities in different parts of the world.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Society & social sciences Sociology & anthropology Anthropology

626

Více informací o nákupu knihy

Prolistovat stránky knihy

Žádost o náhled do knihy


Souhlas - Odesláním žádosti souhlasím s Všeobecnými obchodními podmínkami.

Náhled do knihy bohužel není k dispozici

Potřebujete pro rozhodnutí o koupi nahlédnout do stránek knihy? Rádi vám pomůžeme! Zadejte svůj e-mail a jakmile bude náhled do obsahu na stránkách k dispozici, zašleme vám zprávu.

Recenze knihy čtenáři

Napište vlastní recenzi na knihu Tourism and Culture


Např. "Doporučuji"




Souhlas - Odesláním recenze souhlasím s Všeobecnými obchodními podmínkami a Pravidly pro psaní recenzí.

dTest zdarma
Aktuální číslo časopisu dTest jako dárek!

Při objednávce knihy obdržíte aktuální výtisk časopisu, který jako jediný na českém trhu provádí nezávislé testy výrobků a služeb.

Chci vědět více

Oblíbené z jiného soudku


Můžete nám věřit - jsme držiteli několika prestižních certifikátů dlouhodobé zákaznické spokojenosti.


Osobní odběr Praha, Brno, Ostrava, Olomouc, Plzeň, ČB a 1417 dalších

Copyright ©2008-17 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaMapa stránek


Můj účet: Přihlásit se

Doručení:

Unikátní knihkupectví s nejširší nabídkou knih v Česku. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Nakupte za 899 Kč a
máte doručení zdarma.

Nacházíte se: