Effects of Subliminal Cues on Information Seeking and Evaluation of Google Search Results / Nejlevnější knihy
Effects of Subliminal Cues on Information Seeking and Evaluation of Google Search Results

Kód: 09925465

Effects of Subliminal Cues on Information Seeking and Evaluation of Google Search Results

Autor Eyüp Aksoy

Bachelor Thesis from the year 2015 in the subject Psychology - Cognition, grade: 1.0, University of Cologne (DP Psychologie), language: English, abstract: In this bachelor thesis, based on the findings by Karremans, Stroebe, and C ... celý popis

1271


Skladem u dodavatele
Odesíláme za 14-18 dnů
Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Více informací

Více informací o knize Effects of Subliminal Cues on Information Seeking and Evaluation of Google Search Results

Nákupem získáte 127 bodů

Anotace knihy

Bachelor Thesis from the year 2015 in the subject Psychology - Cognition, grade: 1.0, University of Cologne (DP Psychologie), language: English, abstract: In this bachelor thesis, based on the findings by Karremans, Stroebe, and Claus (2006), the effectiveness of subliminal cues on choice behavior was transposed to the online search environment. To give a clear answer for this matter, possibilities but also dangers of online information seeking and subliminal perception have been investigated.§§Subliminal stimuli seem to have great potential for this matter since there is much similarity (Strahan, Spencer, and Zanna, 2002) between the factors that make subliminal stimuli effective and the online search environment (i.e. need for information and goal relevance).§§An online survey was conducted trying to investigate that goal priming effects subsequent evaluation, but only when certain conditions interact with persons' attitudes. Half of 98 participants were subliminally primed with the Google ad-icon "Anzeige" and subsequently evaluate on online advertisement and search engines. The results indicated that priming positively influences the evaluation on online advertisement and search engines, regardless of participants' attitudes towards online search.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Society & social sciences Psychology Psychological methodology

1271

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: