Politics of Design

Kód: 02866548

Politics of Design

Autor Ruben Pater

Many designs that appear in todays society will circulate and encounter audiences of many different cultures and languages. With communication comes responsibility; are designers aware of the meaning and impact of their work? An i ... celý popis

334

Původní cena: 427 Kč

Ušetříte 93 Kč


Skladem u dodavatele
Odesíláme za 4-7 dnů
Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Vzor darovacího poukazu pro tuto knihuVíce informací

Více informací o knize Politics of Design

Nákupem získáte 33 bodů

Anotace knihy

Many designs that appear in todays society will circulate and encounter audiences of many different cultures and languages. With communication comes responsibility; are designers aware of the meaning and impact of their work? An image or symbol that is acceptable in one culture can be offensive or even harmful in the next. A typeface or colour in a design might appear to be neutral, but its meaning is always culturally dependent. If designers learn to be aware of global cultural contexts, we can avoid stereotyping and help improve mutual understanding between people. Politics of Print is a collection of visual examples from around the world. Using ideas from anthropology and sociology, it creates surprising and educational insight in contemporary visual communication. The examples relate to the daily practice of both online and offline visual communication: typography, images, colour, symbols, and information. Politics of Print shows the importance of visual literacy when communicating beyond borders and cultures. It explores the cultural meaning behind the symbols, maps, photography, typography, and colours that are used every day. It is a practical guide for design and communication professionals and students to create more effective and responsible visual communication.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině The arts Industrial / commercial art & design

Na knihu sleva pro
ISIC/ITIC držitele

334

Oblíbené z jiného soudku


Můžete nám věřit - jsme držiteli několika prestižních certifikátů dlouhodobé zákaznické spokojenosti.


Osobní odběr Praha, Brno, Ostrava, Olomouc, Plzeň, ČB a 1592 dalších

Copyright ©2008-19 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíMapa stránek


Můj účet: Přihlásit se

Doručení:

Unikátní knihkupectví s nejširší nabídkou knih v Česku. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Nakupte za 899 Kč a
máte doručení zdarma.

Nacházíte se: