Christian Boltanski / Nejlevnější knihy
Christian Boltanski

Kód: 04119723

Christian Boltanski

Autor Didier Semin

On of France's most important contemporary artists, Christian Boltanski came to prominence with major exhibitions at such important international venues at the Centre Pompidou, Paris (1984) and the Whitechapel Art Gallery, London, ... celý popis

1388

Dostupnost:

50 % šanceMáme informaci, že by titul mohl být dostupný. Na základě vaší objednávky se ho pokusíme do 6 týdnů zajistit.
Prohledáme celý svět

Informovat o naskladnění

Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Více informací

Informovat o naskladnění knihy

Informovat o naskladnění knihy


Souhlas - Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení a zpracováním osobních údajů k obchodním sdělením.

Zašleme vám zprávu jakmile knihu naskladníme

Zadejte do formuláře e-mailovou adresu a jakmile knihu naskladníme, zašleme vám o tom zprávu. Pohlídáme vše za vás.

Více informací o knize Christian Boltanski

Nákupem získáte 139 bodů

Anotace knihy

On of France's most important contemporary artists, Christian Boltanski came to prominence with major exhibitions at such important international venues at the Centre Pompidou, Paris (1984) and the Whitechapel Art Gallery, London, (1990). For his magical installations, Boltanski collects old photos, clothing and personal objects, which are presented as archival artefacts tracing individual lives. His own autobiogaphy is itself presented as fiction, particularly in his early 'mischevious' performative work, which invents a self-identity using found photos. Boltanski often uses everyday documents - passport photographs, school portraits and family albums - to memorialize ordinary people: the unknown children killed in the Holocaust, the citizens of a Swiss town or the employees of a Halifax carpet factory. The spaces he creates, often filled with flickering lights and shadows, lie somewhere between little theatres and churches, generating a sense of hushed wonder and a poignant evocation of loss. Boltanski's work has been presented in museums and public sites all over the world, including the Lyric Theatre, London, where the artist devised the stage sets and lighting for Schubert's Winter Reise in 1996. Paris-based art historian Didier Semin follows Boltanski's work from the fictional biographies through to recent installations in the context of cultural and art historical developments in post-war France. Boltanski discusses his work and the role of the artist with art historian Tamar Garb, author of Sisters of the Brush (1994) and co-editor of The Jew in the Text (1995). Donald Kuspit, contributing editor to Artforum, focuses on Monument: The Children of Dijon, a work that consists of dozens of eerily lit, anonymous, black and white photographs of children long since lost to adulthood. Boltanski has chosen texts by master postmodern novelist Georges Perec, written in an inventory-like style that mirrors that of the artist. The book also features a selection of Boltanski's own writings, a beguiling and provocative blend of truth and fiction.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině The arts Art forms Non-graphic art forms

1388

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: