Schools and area regeneration / Nejlevnější knihy
Schools and area regeneration

Kód: 05122655

Schools and area regeneration

Autor Alan Dyson, Deanne Crowther, Colleen Cummings

There is growing interest in the role schools can play in contributing to area regeneration. Schools serving disadvantaged areas are encouraged to be outward looking, to engage with families and communities and to coordinate their ... celý popis

673

Dostupnost:

50 % šanceMáme informaci, že by titul mohl být dostupný. Na základě vaší objednávky se ho pokusíme do 6 týdnů zajistit.
Prohledáme celý svět

Informovat o naskladnění

Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Více informací

Informovat o naskladnění knihy

Informovat o naskladnění knihy


Souhlas - Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení a zpracováním osobních údajů k obchodním sdělením.

Zašleme vám zprávu jakmile knihu naskladníme

Zadejte do formuláře e-mailovou adresu a jakmile knihu naskladníme, zašleme vám o tom zprávu. Pohlídáme vše za vás.

Více informací o knize Schools and area regeneration

Nákupem získáte 67 bodů

Anotace knihy

There is growing interest in the role schools can play in contributing to area regeneration. Schools serving disadvantaged areas are encouraged to be outward looking, to engage with families and communities and to coordinate their efforts with those of other agencies. At the same time, however, schools are required to maintain a relentless focus on their 'core business' of teaching and learning in order to drive up pupils' attainments. This report explores the ways in which schools serving two economically and socially disadvantaged urban areas have attempted to resolve this dilemma. It focuses on the relationship between the schools and their respective communities and on outcomes in terms of individual and community development. Drawing on interviews with a wide range of 'stakeholders' and on school performance data, the report: builds up a picture of how staff and community members view the schools' involvement in regeneration; outlines different models of schools' roles in relation to regeneration; analyses the difficulties, successes and failures schools experience in taking on a wider role; and discusses the policy implications and makes recommendations for future policy and practice. The report has important messages for all professionals, community leaders and politicians serving disadvantaged areas. It will be of particular interest to headteachers, school governors, LEA officers, local authority regeneration officers and others who wish to explore the educational contribution to the neighbourhood renewal agenda.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Society & social sciences Society & culture: general Social groups

673

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: