Reality of the Mass Media / Nejlevnější knihy
Reality of the Mass Media

Kód: 04907934

Reality of the Mass Media

Autor Niklas Luhmann

In The Reality of the Mass Media Luhmann extends his theory of social systems -- applied in his earlier works to the economy, the political system, art, religion, the sciences and law -- to an examination of the role of mass media ... celý popis

1816

Dostupnost:

50 % šanceMáme informaci, že by titul mohl být dostupný. Na základě vaší objednávky se ho pokusíme do 6 týdnů zajistit.
Prohledáme celý svět

Informovat o naskladnění

Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Dárkový poukaz: Radost zaručena

Objednat dárkový poukazVíce informací

Informovat o naskladnění knihy

Informovat o naskladnění knihy


Souhlas - Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení a zpracováním osobních údajů k obchodním sdělením.

Zašleme vám zprávu jakmile knihu naskladníme

Zadejte do formuláře e-mailovou adresu a jakmile knihu naskladníme, zašleme vám o tom zprávu. Pohlídáme vše za vás.

Více informací o knize Reality of the Mass Media

Nákupem získáte 182 bodů

Anotace knihy

In The Reality of the Mass Media Luhmann extends his theory of social systems -- applied in his earlier works to the economy, the political system, art, religion, the sciences and law -- to an examination of the role of mass media in the constitution of social reality. Luhmann argues that the system of mass media is a set of recursive, self--referential programmes of communication, whose functions are not determined by the external values of truthfulness, objectivity, or knowledge, nor by specific social interests or political directives. Rather, he contends that the system of mass media is regulated by the internal code information / non--information, which enables the system to select its information (news) from its own environment and to communicate this information in accordance with its own reflexive criteria. Despite its self--referential quality, however, Luhmann describes the mass media as one of the key cognitive systems of modern society, by means of which society constructs the illusion of its own reality. The reality of mass media, he argues, allows societies to process information without destabilizing social roles or overburdening social actors. It forms a broad reservoir (memory) of options for the future co--ordination of action, and it provides parameters for the stabilization of political expectations. In these respects, it has a crucial function in the general self--reproduction of society, as it produces a continuous self--description of the world around which modern society can orientate itself. In his discussion of mass media, Luhmann elaborates a theory of communication in which communication is seen not as the act of a particular consciousness, nor the medium of integrative social norms, but merely the technical codes through which systemic operations arrange and perpetuate themselves. This book will be of great interest to third year students, graduate students and scholars in sociology, politics, social and political theory, media and cultural studies and communication studies.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Society & social sciences Society & culture: general Cultural studies

1816



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: