Prologue to a Farce / Nejlevnější knihy
Prologue to a Farce

Kód: 04869253

Prologue to a Farce

Autor Mark Lloyd

"A popular Government without popular information or the means of acquiring it, is but a Prologue to a Farce or a Tragedy or perhaps both" James Madison, 1822. Inspired by Madison's observation, Mark Lloyd has crafted a complex an ... celý popis

986

Dostupnost:

50 % šanceMáme informaci, že by titul mohl být dostupný. Na základě vaší objednávky se ho pokusíme do 6 týdnů zajistit.
Prohledáme celý svět

Informovat o naskladnění

Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Dárkový poukaz: Radost zaručena

Objednat dárkový poukazVíce informací

Informovat o naskladnění knihy

Informovat o naskladnění knihy


Souhlas - Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení a zpracováním osobních údajů k obchodním sdělením.

Zašleme vám zprávu jakmile knihu naskladníme

Zadejte do formuláře e-mailovou adresu a jakmile knihu naskladníme, zašleme vám o tom zprávu. Pohlídáme vše za vás.

Více informací o knize Prologue to a Farce

Nákupem získáte 99 bodů

Anotace knihy

"A popular Government without popular information or the means of acquiring it, is but a Prologue to a Farce or a Tragedy or perhaps both" James Madison, 1822. Inspired by Madison's observation, Mark Lloyd has crafted a complex and powerful assessment of the relationship between communications and democracy in the United States. In "Prologue to a Farce", he argues that citizens' political capabilities depend on broad public access to media technologies, but that the U.S. communications environment has become unfairly dominated by corporate interests. Drawing on a wealth of historical sources, Lloyd demonstrates that despite the persistent hope that a new technology (from the telegraph to the Internet) will rise to serve the needs of the republic, none have solved the fundamental problems created by corporate domination. After examining failed alternatives to the strong publicly-owned communications model, such as anti-trust regulation, the public trustee rules of the Federal Communications Commission, and the under-funded public broadcasting service, Lloyd argues that we must recreate a modern version of the Founder's communications environment, and offers concrete strategies aimed at empowering citizens.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Society & social sciences Society & culture: general Media studies

986

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: