Networks and the Internationalization of Management Consulting Firms / Nejlevnější knihy
Networks and the Internationalization of Management Consulting Firms

Kód: 08926298

Networks and the Internationalization of Management Consulting Firms

Autor Nils Laacks

An increasing number of management consulting firms decides to expand business activities into international markets in order to stay competitive and take advantage of new possibilities associated with globalization. Numerous inte ... celý popis


Momentálně nedostupné

Informovat o naskladnění

Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Informovat o naskladnění knihy

Informovat o naskladnění knihy


Souhlas - Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení a zpracováním osobních údajů k obchodním sdělením.

Zašleme vám zprávu jakmile knihu naskladníme

Zadejte do formuláře e-mailovou adresu a jakmile knihu naskladníme, zašleme vám o tom zprávu. Pohlídáme vše za vás.

Více informací o knize Networks and the Internationalization of Management Consulting Firms

Anotace knihy

An increasing number of management consulting firms decides to expand business activities into international markets in order to stay competitive and take advantage of new possibilities associated with globalization. Numerous internationalization theories have been developed in the last forty years. This study challenges systematically the traditional approaches of internationalization and examines the role that networks play in the internationalization process of management consulting firms and the way this is being reflected in different theoretical frameworks. The main internationalization theories are introduced and critically reviewed with regard to their transferability to the service sector and the respective consideration of networks.Do the prevailing internationalization approaches still reflect the conditions of today's economy, particularly those in the service sector?Which theoretical framework does recognize the specific characteristics of management consulting services in the most appropriate way?The author reviews different motives for the internationalization of management consulting firms and market entry strategies.A more nuanced view of the internationalization of management consulting firms is being developed and implications for future theory and research are being assessed.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Economics, finance, business & management Business & management International business

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: