Ethics and Economic Success / Nejlevnější knihy
Ethics and Economic Success

Kód: 04755371

Ethics and Economic Success

Autor Claudia Peus, Rudolf Kerschreiter, Eva Traut-Mattausch, Dieter Frey

Whether the successful conduct of business can and ought to adhere to ethical standards and support the social good is especially topical in light of the current economic crisis. It is often argued that organizations are designed ... celý popis


Momentálně nedostupné

Informovat o naskladnění

Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Informovat o naskladnění knihy

Informovat o naskladnění knihy


Souhlas - Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení a zpracováním osobních údajů k obchodním sdělením.

Zašleme vám zprávu jakmile knihu naskladníme

Zadejte do formuláře e-mailovou adresu a jakmile knihu naskladníme, zašleme vám o tom zprávu. Pohlídáme vše za vás.

Více informací o knize Ethics and Economic Success

Anotace knihy

Whether the successful conduct of business can and ought to adhere to ethical standards and support the social good is especially topical in light of the current economic crisis. It is often argued that organizations are designed merely as profitmaking mechanisms, which cannot afford to consider ethical principles since they have to survive under conditions of harsh competition. However, are ethics and economic success really incompatible? Scholars from a variety of fields have begun to investigate under which conditions the adherence to ethical principles may actually be beneficial for economic success. Ethics in business can thereby refer either to the observance of ethical principles within organizations - e.g., in giving consideration to the good of employees, suppliers, their families, communities, or the geographic region - or to the standards organizations apply in dealing with one another under competitive circumstances. This volume highlights recent research and theory development pertaining to the relation between ethics and economic success on various levels (individual, group, organizational, or societal), clarifies what adherence to ethical standards may mean in a business context, and lays out a research agenda in order to stimulate future investigations.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Economics, finance, business & management Business & management Business ethics & social responsibility



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: